estetik dolgular

Dişlerde herhangi bir aşındırma yapılmadan, estetik dolgu materyalleri ile bir takım anatomik değişiklikler yapmak mümkündür. Ön dişlerde görülen kısmi boşlukların kapatılması, dişlerin bir miktar büyütülmesi veya yüzey defektlerinin maskelenmesi gibi vakalarda estetik dolgular ile güzel sonuçlar alınır. Diş çürüklerinin tedavisinde, amalgam dolguların yerine estetik beyaz dolguların yapımında, kırık diş tedavilerinde, aralıklı dişlerin tedavilerinde, Diş hassasiyeti ve aşımı olan dişlerde, şekil bozukluğu küçük olan dişlerde bu tedavi yöntemi uygulanmaktadır.Estetik dolguların tedavisinde diş kesimine ihtiyaç yoktur.Nikotin kullanımı az olan kişilerde sigara, çay vb gibi kullanımların olmadığı bireylerde kullanım sınırı oldukça fazladır.

Bireylerin yüz ve çene hatlarını ön plana alınarak yapılan  bu tedavi yönteminde oldukça büyük oranda sağlıklı sonuçlar alınır.Bu tedavinin amacı var olan sağlam diş dokusunu kaybetmeden estetik diş görünümünü elde etmektir.

Günümüz dolgu malzemeleri estetik ve fonksiyon açısından oldukça tatmin edici sonuçlar vermektedir. Doğru teşhis, planlama ve hekim mahareti bu tedavinin başarı kriterlerini doğrudan etkiler.Kırılmış dişlerin sağlam mineleri ve köklerine sahip olup olmadığı kontrol edilerek dolgu işlemi gerçekleştirilir.Diş yapısı sağlam olan bireylerde gerekli tedaviler uygulandıktan sonra dolgu işlemine geçilir.

Bireylerin kırık dişlerinde her hangi bir iltihaplanma söz konusu ise önce dişin tedavisi gerçekleştirilir ve sağlıklı hale getirilen dişlerde dolgu işlemi tedavisi tamamlanır.Bu yöntem doğal diş görümünü desteklemek amacı ile yapıldığından kişilerin düzenli olarak diş kontrollerini gerçekleştirmeleri gerekmektedir.Aksi takdirde dolgular zamanla daha kötü duruma gelebilmektedir.Hızlı tedavi ile var olan dişlerin sağlamlığı korunabilir.

Dişlere her hangi bir zararı olmayan bu tedavi yöntemi için dolgular dişlere zarar verir mi? sorusuna cevaben ilgili sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

estetik dolgular

Dolguların zaman içerisinde renklenme miktarı porselenlere göre bir miktar fazladır. Bu sebeple düzenli diş hekimi kontrolleri her zamankine göre biraz daha fazla önem taşır.Bu dolguların bireylerin kendi diş renklerini uyumlu halde renklendirilerek yapay diş görüntüsünden uzaklaştırılır.Kısa ve uzunluk farklı olan dişlerde de bu tedavi yöntemi uygulanma olup kişilere estetik gülümseme kazandırılmış olur.

Hastalarımızın tedavi süreçleri hakkında detaylı bilgi için İnstagram hesabımızı ziyaret edebilirsiniz.