diş eti hastalıklarının tedavisi

Diş eti hastalıklarının tedavisinde etkenin ne olduğunu saptamak asıl önemli olandır. Etken doğru teşhis edilemediyse uzaklaştırılamaz ve hastalık tedavi edilemez.

Diş eti hastalıklarının tedavisi çok farklı sebepleri olabilir. Bunlar en basit şekilde

• Diş taşı ve plak birikimi
  • Sistemik hastalıklar
  • İlaç kullanımı
  • Sigara kullanımı
  • Kenar uyumu bozulmuş dolgu ve protezler
  • Yanlış diş fırçalama
  • Ağız solunumu olarak gösterilebilir.

Bunlardan farklı olarak da etkenler gösterilebilse de değişmeyen tek şey teşhisin önemidir. İyi bir diş eti sağlığı elde etmek için birçok farklı tedavi seçeneği vardır.Diş eti hastalıklarının başlıca sebepleri ağız ve diş sağlığının gündelik gerçekleştirilmemesidi.Hassas diş eti olan kişilerde tedaviye sürecine en hızlı ve en etkili tedavi yöntemi ile başlanmalıdır.Aksi takdirde diş eti sorunları artarak kişide daha fazla rahatsızlık gösterebilir.Diş taşı ve plak birikimi diş eti hastalıklarının oluşumunda sıkça rastladığımız sebeplerden başında gelmektedir.Bireylerin en az altı ayda bir diş taşı ve plak birikimini diş temizleme tedavisi gerçekleştirmesi gerekmektedir.Sistemik hastalıklar kişilerde doğuştan gelen rahatsızlıklarını zamanla gün yüzüne çıkması ile kendini belli eder.

Yoğun ilaç kullanımıda diş eti hastalıklarına sebep olabilmektedir.Alınan ilaçların yoğunlu vve miktarı diş yapısına ve diş minesine etki ederek diş eti hastalığını beraberinde getirebilir.Nikotin kullanımı diş ve diş eti ile birebir teması söz konusu olduğundan diş etine hızlıca etki eder ve zamanla diş etlerinde iltahaplanmalara sebebiyet göstermektedir.

Kenar uyumu bozulmuş dolguların ve protezlerin yeniden tedavisi yapılmadığı müddetçe diş etine baskı yaparak diş bozukluklarına sebep olabilir ve durum tedavi edilmedikçe geri dönüşü olmayan sorunlara sebep olabilir.Ağız ve diş sağlığının temeli diş ve diş eti yapısından geçmektedir.Bu nedenle kişilerin diş sağlığına önem vermeleri ve düzenli olarak diş ve ağız kontrollerini gerçekleştirmelidir.

Gülüş tasarımları ile ilgili tedavi süreci ve sonrası ile ilgili sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

Rutin diş hekimi kontrolleri ve diş taşı temizliği işlemi diş eti hastalıklarının oluşmasını önemli ölçüde azaltır.Hastalarımızın tedavi süreçleri ile ilgili detaylı bilgi için İnstagram sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.